A szurdopedagógia latin-görög eredetű szó, a hallássérültekkel foglalkozó gyógypedagógiai területet jelenti.
A szurdopedagógus hallássérültek pedagógiája szakos gyógypedagógus, aki hallássérült (nagyothalló és siket) gyermekek és felnőttek diagnosztikai és terápiás ellátásával foglalkozik.
A hallássérültek nevelési folyamata azon gyógypedagógiai eljárások összessége, aminek segítségével a hallássérülés következményeit csökkentve az egész személyiségre hat. Magában foglalja a prevenció, tanácsadás, korai ellátás, az integrált és szegregált gyógypedagógiai habilitáció és rehabiliáció valamint utógondozás tevékenységeit.
1. Ha hallássérült a csecsemő, kisgyermek
2. Ha a szülő a hallássérülés gyanújeleit tapasztalja
A logopédus olyan gyógypedagógus, aki a beszéd-, a hang-, és a nyelvi zavarban szenvedő gyermekek (és felnőttek) diagnosztikai és terápiás ellátásával, az írott és a beszélt nyelv megértési és produkciós (fejlődési és szerzett) zavaraival foglalkozik.
A logopédiai folyamat az egész személyiséget érintő pedagógiai jellegű gyógypedagógiai nevelés.
Tevékenységének része a prevenció, a tanácsadás, a korai ellátás, a kezelés és az utógondozás.
Mikor érdemes logopédushoz fordulni a szülőknek?
Ha eltérő gyermeke beszédfejlődése:
Felhasznált szakirodalom: Gyógypedagógiai lexikon Budapest, 2001.Szerkesztő: Mesterházi Zsuzsa
Logopédiai-szurdopedagógiai-gyógypedagógiai Online Tanácsadás(0-6 éves korig)
Gyermeke beszédfejlődése megkésett?
Két éves és még nem beszél?
Beszédprodukciója elmarad az életkora alapján várható szinttől?
Beszédértési nehézségei vannak?
Gyermeke hallássérült?
Nehezen tud a gyermekkel kapcsolatot teremteni?
Máshogyan viselkedik a kisgyermek, mint kortársai?
A játékokat nem a funkciójuknak megfelelően használja?
Nem tudja szükség lenne-e kivizsgálásra?
Bizonytalan abban, hogy milyen szakemberekhez fordulhat kérdéseivel?
Ha ilyen és ezekhez hasonló kérdések foglalkoztatják, keressen minket bizalommal és segítünk!
Online tanácsadás keretén belül segítek feltárni a problémát, az anamanézis felvételével valószínűsíteni, hogy eltérő avagy normál fejlődési menetű a kisgyermek.
Segítek mérlegelni, hogy szükséges-e további gyógypedagógiai-konduktív pedagógiai- pszichológiai tanácsadás, kivizsgálás avagy szakorvosi vizsgálat.